Apple no mercado de assinaturas de ebooks


Para um analista do mercado de eBooks, a Apple pode estar se preparando para entrar no mercado de assinatura de ebooks.Em março passado, a Apple adquiriu a startup de recomendação de ebooks BookLamp.Andrew Rhomberg, fundador da Jelly books, argumenta que um serviço deste tipo não faz tanta diferença no ambiente de uma loja, e sim no contexto de um serviço de assinaturas.

“Many think that recommendation services are great for online retailers, but in reality they provide only a minor uplift to companies selling music, videos or books a la carte. However, recommendations are crucial to the revenue of media subscription services.

Subscription services spend a lot of marketing dollars acquiring users to pay about $9.99 per month (sometimes a bit more, sometimes a bit less). The customer acquisition cost or CAC can be quite substantial and the key to a successful service is to keep those customers and prevent them from unsubscribing or “churning”. Short of dodgy tactics such as making it really, really tough to cancel (think Internet service providers and cable companies), the best “churn avoidance” strategy is to make sure subscribers always have something interesting to listen to, watch or read at the press of a button and with almost no effort required by the user.”

Como Andrew resume, o ponto não é oferecer o “melhor conteúdo” para os leitores, e sim as “coisas mais relevantes” para eles. E nisto a BookLamp é especializada, contando com um vasto banco de dados.

Pelo visto, a Amazon não ficará sozinha por muito tempo no negócio de assinatura de ebooks, com o Kindle Unlimited – é só uma questão de tempo até as outras gigantes da tecnologia lançarem seus similares.

 

Deixe um comentário

Chat via Whats (51) 98628-2293